Het klimaat verandert: de kans op wateroverlast en overstromingen, hitte en droogte neemt toe, met risico’s voor onze veiligheid, economie en gezondheid. Het is belangrijk dat we daarop inspelen. Wat verwachten we daarbij van de samenleving en de (lokale) overheid? Wat kunnen en willen we zelf doen?

GroenLinks Gooise Meren belegt op dinsdagavond 16 januari 2018 een thema-avond over klimaatverandering. Hoofddoel van de avond is om bruikbare ideeën te verzamelen voor een klimaatbestendige inrichting van de gemeente Gooise Meren en voor een (verdere) bewustmaking van inwoners van de noodzaak van en mogelijkheden voor een klimaatbestendige lokale samenleving.
Naast inwoners van Gooise Meren worden ook vertegenwoordigers van de politieke partijen in Gooise Meren en van woningbouwcoöperaties en het bedrijfsleven uitgenodigd.

Sprekers:
Kasper Spaan
, programmamanager Klimaatbestendig AGV (Amstel, Gooi en Vecht) bij Waternet en betrokken bij Amsterdam Rainproof
Stan Verstraete, adviseur duurzame gebiedsontwikkeling en betrokken bij KlimaatGesprek

De sprekers zullen ook in gesprek gaan met andere deskundigen en met de zaal. Alle aanwezigen worden bovendien nadrukkelijk uitgenodigd om hun ideeën over wat je als particulier en als overheid kunt doen in te brengen.
De avond zal worden afgesloten door Gerben Struik, wethouder duurzaamheid gemeente Gooise Meren.
Gespreksleider is Ruud Bochardt van GooiTV.
Voor deelname aan deze avond graag aanmelden bij j.portengen@raadgooisemeren.nl

16 januari 2018
Activiteitencentrum Jan Ligthart
Brinklaan 36a, 1404 EW Bussum
Aanvang: 20:00 uur. Zaal open vanaf 19:30 uur.