Freek Vos

Fractievoorzitter

Freek Vos is sinds 2011 voor GroenLinks actief in de politiek, eerst als commissielid in de gemeente Bussum, en na de fusie als raadslid in Gooise Meren. Hij is nu fractievoorzitter van GroenLinks Gooise Meren.

Freek Vos (1973) is geboren in Naarden, getogen in Bussum en woont nu in de Oostereng in Bussum Zuid. Sinds 2010 is hij lid van GroenLinks en sinds 2011 politiek actief, in eerste instantie als commissielid in de Commissie Welzijn van de gemeente Bussum. Daarnaast was hij van 2011 tot 2016 bestuurslid en penningmeester van de afdeling Bussum-Naarden van GroenLinks. Sinds april 2016 is hij raadslid. Hij heeft ruime ervaring als projectmanager, zowel bij de rijksoverheid als in het bedrijfsleven. Freek is ook actief als vrijwilliger bij het Repaircafé Bussum, als reparateur en als bestuurslid van de stichting.

‘t Gooi is volgens Freek een van de mooiste gebieden van Nederland, vanwege de zeer diverse natuur, zoals bos-, heide-, weide-, plas- en riviergebied. Tegelijk is het een kwetsbaar gebied, doorkruist door snelwegen, spoorlijnen en vliegroutes. ’t Gooi is ook een hele rijke regio. Freek vindt dat juist in een rijke gemeente zoals Gooise Meren, de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen, en dat armoede eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn. Vanwege de combinatie van groen en sociaal is de keuze voor GroenLinks voor Freek een hele logische.

Freek stond nummer 4 op de lijst en wil graag als raadslid Gooise Meren de meest duurzame en sociale gemeente van Nederland maken.