Gerben Struik

Wethouder, Raadslid

Gerben is (demissionair) wethouder in onze gemeente, verantwoordelijk voor duurzaamheid, jeugd en werk & inkomen. Hij was lijsttrekker bij de verkiezingen van 2018 en toen ook gekozen in de gemeenteraad.

Gerben Struik (1974) is getrouwd, heeft twee kinderen en woont in Bussum.

Gerben is wethouder in Gooise Meren sinds januari 2016. Hij is verantwoordelijk voor de thema’s duurzaamheid, jeugd en werk & inkomen. Ook is hij voorzitter van de commissie Jeugd van alle regiogemeenten. Gerben heeft de afgelopen twee jaar ervaring opgedaan als bestuurder. In die periode heeft hij verandering in gang gezet die een fundament zijn voor een eerlijker en duurzamer Gooise Meren. Voordat Gerben wethouder werd werkte hij als docent economie in het voortgezet onderwijs en daarnaast was hij bestuursvoorzitter op de school van zijn kinderen. Tussen 2011-2015 was hij raadslid en later fractievoorzitter in de gemeenteraad van Bussum.

GroenLinks is voor Gerben een logische keuze, omdat GroenLinks de enige partij is die duurzaamheid en eerlijk delen hand in hand laat gaan. Met de ontwikkeling van groene sectoren ontwikkelen we ook nieuwe banen.

Gerben was onze lijsttrekker en is beoogd wethouder in een nieuw college van burgemeester en wethouders.