Het bestuur van GroenLinks Naarden-Bussum heeft op basis van de verkiezingsuitslag de samenstelling van de fractie voor Bussum bekend gemaakt.

Lijsttrekker Gerben Struik zal als fractievoorzitter zitting nemen in de raad. Zoals al tijdens de campagne is aangegeven, zal wethouder Nen van Ramshorst, de nummer 2 van de kieslijst, geen raadslid worden in de nieuwe gemeenteraad. In het geval dat GroenLinks na de onderhandelingen deel gaat uitmaken van het college, is zij de kandidaat voor het wethouderschap.    De nummer drie van de lijst, Barbara Boudewijnse, zal de tweede raadzetel innemen. Barbara is een ervaren raadslid en was de laatste drie jaar voorzitter van de commissie Welzijn. De fractie wordt verder aangevuld met Freek Vos, Wanda Griffioen en Henk Lansink als beoogd commissieleden en Martha Ursem als fractiemedewerker.   Het bestuur is erg blij met deze sterke samenstelling van de fractie en wenst alle leden veel succes in de komende raadsperiode.