GroenLinks raadslid Karien Guinée is benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau.  Tijdens het afscheid van de raadsleden van de gemeenteraad van Naarden speldde burgemeester Joyce Sylvester haar de bijbehorende versierselen op. In de speciale zitting van de gemeenteraad namen ook de gewaardeerde raadsleden Margriet Schreuders en Cor Rapati afscheid.

GroenLinks is Karien, Cor en Margriet heel veel dank verschuldigd. Karien heeft vanaf 2002 zonder onderbreking voor GroenLinks in de gemeenteraad van Naarden gezeten. Cor Rapati heeft samen met Wil de Vries-Kempes aan de basis gestaan van GroenLinks Naarden. Vanaf 1998 is hij voor GroenLinks actief geweest in verscheidende rollen waaronder 9 jaar als raadslid. Margriet Schreuders was de afgelopen raadsperiode de fractievoorzitter van GroenLinks. Zij vervulde deze rol op een manier die zowel binnen als buiten de partij wordt geprezen.

Van de huidige fractie zal Paul Straver terugkeren in de nieuwe gemeenteraad. Zijn kennis en ervaring is van grote waarde voor de nieuwe fractie die morgen wordt geïnstalleerd in wederom een speciale zitting van de gemeenteraad van Naarden.