Op 30 oktober heeft Wim Verest (GroenLinks) in een mededeling tijdens de gemeenteraadsvergadering laten weten dat hij terug gaat treden als raadslid. Verest gaf in een verklaring aan zich niet te kunnen vinden in de aanpak van het Stork-project.

Fractievoorzitter Margriet Schreuders:

"Wij betreuren de keuze van Verest. Wij volgen de ontwikkelingen rond het Stork-project al tijden zeer kritisch. Onze fractie had ook terecht vragen over het gebrek aan betrokkenheid van omwonenden van een door de wethouder Wonen, Welzijn en Zorg voorgesteld nieuw deelgebied. Daarom waren wij ook blij dat de wethouder op verzoek van GroenLinks en de andere fracties tijdens de afgelopen vergadering heeft toegezegd de bewoners van het nieuwe ontwikkelgebied te laten adviseren over het project. Helaas was voor Verest deze nieuwe stap in het ontwikkeltraject onvoldoende om aan te blijven."

Er is door de gemeenteraad nog geen besluit genomen over de inrichting van de bouwlocatie op het Storkterrein. Ook is er nog geen besluit genomen over het terrein op de Amersfoortsestraatweg dat bij het project betrokken is geraakt vanwege het voornemen een unilocatie van de Godelindeschool in het Rembrandtpark te realiseren. GroenLinks zal er, tot er een besluit valt, alert op blijven dat de belangen van alle betrokkenen bij het Stork-project zorgvuldig worden meegewogen. Schreuders: "Niet alleen de stem van diegenen die het hardst roepen moet worden gehoord. Wij willen juist ook luisteren naar diegenen die tot nog toe niet hebben kunnen meepraten."

Wie de plaats van Verest in de fractie inneemt, is nog niet bekend.