Uitgelicht

Gerben Struik, wethouder

Op woensdag 18 november 2015 waren er verkiezingen voor de nieuwe gemeente Gooise Meren, een fusie van de kernen Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. GroenLinks deed natuurlijk mee. Op deze pagina is alles te vinden over de verkiezingen.

Verkiezingsprogramma

GroenLinks wil naar een ontspannen samenleving waarin ‘winst’ wordt uitgedrukt in maatschappelijke waarde. De waarde van goed onderwijs en ontplooiingskansen voor iedereen, de waarde van wandelen in de natuur, van veilig fietsen in je stad of dorp, van schone lucht, van goede gezondheidszorg, van de vrijheid om korter te werken om voor anderen te zorgen en betrokken te zijn bij de inrichting van maatschappij en cultuur. Een ontspannen samenleving waarin we vertrouwen op wat mensen zelf kunnen. En waarin we ze ondersteunen om dat wat ze willen ook waar te kunnen maken.

In ons verkiezingsprogramma hebben we beschreven hoe we deze idealen vertalen naar de gemeentepolitiek in Gooise Meren. We knokken voor wat kwetsbaar is. Onze prioriteiten liggen bij groen en sociaal.

Download hier ons verkiezingsprogramma, hier onze flyer, hier onze verkiezingskrant of kijk bij de standpunten op deze site.