Uitgelicht

Op woensdag 21 maart 2018 waren er gemeenteraads-verkiezingen. GroenLinks deed natuurlijk mee in Gooise Meren. Op deze pagina vind je alles over de verkiezingen.

Ons verkiezingsprogramma

Het gedachtegoed van GroenLinks spreekt steeds meer mensen aan. Bij de landelijke verkiezingen behaalde GroenLinks tien zetels winst en in grote steden als Amsterdam, Utrecht en Nijmegen maken we kans de grootste partij te worden.

Ook in Gooise Meren merken we dat onze ideeën steeds meer worden gedeeld: inwoners en bedrijven zijn zuiniger met grondstoffen, steeds meer mensen leggen zonnepanelen op hun dak en inwoners helpen vluchtelingen op weg binnen onze gemeente. Kortom, er is verandering gaande. GroenLinks is een beweging voor alle mensen die verandering willen.

In Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vonden in november 2015 verkiezingen plaats voor de fusiegemeente Gooise Meren. Op woensdag 21 maart 2018 stemden we opnieuw. Lees hier het verkiezingsprogramma 2018-2022.

Onze twaalf belangrijkste programmapunten

Duurzaam

1. Een sterke natuur in en om de kernen, van achtertuin tot natuurgebied.
  2. Een krachtige CO2-reductie om de klimaatverandering tegen te gaan.
  3. Schone lucht ademen is van levensbelang.

Solidair

1. Armoede uit Gooise Meren.
  2. In Gooise Meren staat niemand er alleen voor.
  3. In Gooise Meren helpen we nieuwkomers op weg.

Verbindend

1. Inwonersparticipatie gebeurt in Gooise Meren in en met de wijk.
  2. Kwaliteit van de leefomgeving maken we samen.

Vitaal

1. Waardevolle voorzieningen en gebouwen behouden we.
  2. Betaalbaar wonen voor mensen met een smalle beurs en jongeren.
  3. Voetgangers, fietsers en openbaar vervoer krijgen voorrang; druk autoverkeer gaan we tegen.
  4. OZB-verhoging is bespreekbaar.

Kijk bij onze standpunten voor meer informatie.

Onze kandidaten

Ons Team voor verandering bestond uit vierentwintig sterke kandidaten uit de vier kernen. Bekijk alle namen op de lijst of kijk onder Mensen om meer te weten te komen over individuele kandidaten.

Onze oproep aan jou: doe mee!

Wil je ook meedoen met GroenLinks? Dat kan. Sluit je nu aan bij onze beweging. Verandering komt van ons. Van al de kleinere en grotere dingen die we doen. Samen kunnen we de verandering zijn die we willen zien. Ons land is wat wij er van maken. Lees hieronder wat je kunt doen.

Actiemails

Blijf op de hoogte van onze acties en ontvang mails van Jesse. Meld je aan voor onze mails.

Doe mee

Duizenden Nederlands meldden zich al aan als vrijwilliger voor GroenLinks. Sluit je ook aan bij onze beweging. Na je aanmelding ontvang je direct een mail van ons waarin staat wat je allemaal kunt doen om bij te dragen.

Steun ons op Facebook

Heb je een account op Facebook?  Ook dan kan je helpen met de campagne. Dat kan op twee manieren:

1. Volg ons op Facebook en deel onze berichten (liever delen dan liken!)
    2. Nodig je vrienden uit onze pagina op Facebook te liken. Hoe? Bekijk dit filmpje van 20 seconden met uitleg (wel even 'Den Haag' vervangen door onze kernen 'Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg')

Doneer

Met jouw bijdrage kunnen we ook lokaal de ambities van GroenLinks waarmaken. Een betere wereld - een eerlijkere wereld waar iedereen kansen heeft en we zorg dragen voor elkaar - ligt binnen handbereik, ook in Gooise Meren. Steun ons met een bijdrage op rekening NL06TRIO0786822996.

Ben je nog geen lid? Zet dan de volgende stap en word lid van GroenLinks.