Barbara Boudewijnse

Wethouder

Barbara Boudewijnse is wethouder voor onder meer Duurzaamheid, Werk, Inkomen, Zorg, Welzijn, Water, Natuur, Milieu en Dierenwelzijn. Barbarea stond nummer 2 op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Zij was eerder lid van de gemeenteraad van Bussum.

Barbara Boudewijnse (1960) woont met haar gezin sinds 1995 in Bussum. Zij was voordat ze wethouder werd docent Nederlands en wetenschap aan het Willem de Zwijger College in Bussum. Hiervoor was zij werkzaam als docent culturele antropologie en godsdienstwetenschappen aan de Universiteit van Groningen. Barbara is sinds veertien jaar actief in de lokale politiek, eerst als fractieondersteuner en later als raadslid. Zij was voorzitter van de commissie Welzijn en lid van de Rekenkamercommisie van de gemeente Bussum. Als lid van de agendacommissie van de gemeente Gooise Meren was zij de afgelopen periode mede verantwoordelijk voor de invulling van de Politieke Avonden.

Barbara kiest voor GroenLinks vanwege de manier waarop GroenLinks aankijkt tegen de samenleving (niet alles draait om ‘economie’) en zich verantwoordelijk voelt voor de sociaal zwakkeren, het milieu en duurzaamheid. Ook spreekt haar aan dat GroenLinks niet moralistisch is. Er is ruimte voor veel verschillende denkwijzen.

Voor Barbara staat GroenLinks voor integere en betrokken politiek. Zij stond op plaats 2 op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018.